KOMUNIKAT
BURMISTRZA MIASTA DĄBIE REJESTR DZIAŁALNOŚCI REGULOWANEJ W ZAKRESIE ODBIERANIA ODPADÓW KOMUNALNYCH Burmistrz Miasta Dąbie uprzejmie informuje, że w dniu 1 stycznia 2012r. weszły Wniosek o wpis do rejestru powinien zawierać: · firmę, oznaczenie siedziby i adres albo imię, nazwisko i adres przedsiębiorcy, · numer identyfikacji podatkowej NIP, · numer identyfikacyjny REGON, o ile przedsiębiorca taki numer posiada, · określenie rodzaju odbieranych odpadów komunalnych. Do wniosku o wpis do rejestru działalności regulowanej dołącza się: 1. Dowód uiszczenia opłaty skarbowej w wysokości 50 zł, określonej na podstawie Załącznika do ustawy z dnia 16 listopada 2006r. o opłacie skarbowej Dz. U. z 2006r. ze zm.). Opłata ta nie dotyczy przedsiębiorców, którzy z dniem wejścia w życie ustawy (01.01.2012r.) posiadają zezwolenie na odbieranie odpadów komunalnych (art. 14 ust. 2 ustawy z dnia 1 lipca 2011r. o zmianie ustawy o utrzymaniu czystości 2. Oświadczenie o spełnieniu warunków wymaganych do wykonywania działalności „Oświadczam, że: 1. Dane zawarte we wniosku o wpis do rejestru działalności regulowanej 2. Znane są mi i spełniam warunki wykonywania działalności w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, określone Powyższe oświadczenie powinno zawierać także: 1. firmę, oznaczenie siedziby i adres albo imię, nazwisko i adres przedsiębiorcy, 2. oznaczenie miejsca i datę złożenia oświadczenia, 3. podpis przedsiębiorcy lub osoby uprawnionej do reprezentowania przedsiębiorcy ze wskazaniem imienia i nazwiska oraz pełnionej funkcji. Wpis jest dokonany z chwilą zamieszczenia danych w rejestrze. Przedsiębiorcy odbierający odpady komunalne od właścicieli nieruchomości, którzy w dniu wejścia w życie (01.01.2012r.) omawianej ustawy posiadają zezwolenie na odbieranie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości mogą wykonywać działalność Podmiot odbierający odpady komunalne od właścicieli nieruchomości jest obowiązany do spełnienia następujących wymagań: · posiadania wyposażenia umożliwiającego odbieranie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości oraz zapewnienia jego odpowiedniego stanu technicznego; · utrzymania odpowiedniego stanu sanitarnego pojazdów i urządzeń do odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości; · spełnienia wymagań technicznych dotyczących wyposażenia pojazdów do odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości; · zapewnienia odpowiedniego usytuowania i wyposażenia bazy magazynowo-transportowej. Podmiot odbierający odpady komunalne od właścicieli nieruchomości jest obowiązany do: · przekazywania odebranych od właścicieli nieruchomości selektywnie zebranych odpadów komunalnych do instalacji odzysku i unieszkodliwiania odpadów, zgodnie z hierarchią postępowania z odpadami, o której mowa w art. 7 ustawy z dnia · przekazywania odebranych od właścicieli nieruchomości zmieszanych odpadów komunalnych, odpadów zielonych oraz pozostałości z sortowania odpadów komunalnych przeznaczonych do składowania do regionalnej instalacji do przetwarzania odpadów komunalnych
w życie zmiany do ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, w ramach których przedsiębiorca zamierzający na terenie Gminy Dąbie prowadzić działalność w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, jest zobowiązany do uzyskania wpisu do rejestru działalności regulowanej, prowadzonego przez Burmistrza Miasta. Wpisu dokonuje się na pisemny wniosek przedsiębiorcy.
i porządku w gminach oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. Nr 152, poz.897).
w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości
o następującej treści:
w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości są kompletne i zgodne z prawdą.
w ustawie z dnia 13 września 1996r. o utrzymaniu czystości i porządku
w gminach (Dz. U. z 2005r. Nr 236, poz. 2008 ze. zm.)”.
w zakresie odbierania i zagospodarowywania odpadów komunalnych bez wpisu do rejestru działalności regulowanej w okresie 12 miesięcy od dnia wejścia w życie powyższej ustawy, czyli do 31 grudnia 2012r. (art. 14 ust. 1 ustawy z dnia 1 lipca 2011r. o zmianie ustawy
o utrzymaniu czystości i porządku w gminach oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. Nr 152, poz.897).
27 kwietnia 2001 r. o odpadach;